ARDUINO: Llibreria Servo

LLIBRERIA SERVO

//Necessària per a poder controlar un servomotor. Als servomotors podem indicar-lis els graus de gir, als motors NO.

  • Servo: Per a declarar un objecte servo
      • Estructura: Servo nomdelservo;Servo esquerra;
    • Attach: Per indicar el pin al que es troba el servo (és la seva versió de pinMode)
      • Estructura: nomdelservo.attach(númeropin); → esquerra.attach(9);
  • Write: Per a posicionar el servo a un angle (en graus) determinat.

Estructura: nomdelservo.write(graus); → esquerra.write(90);

Leer más

Avió al rescat!

Avui construirem un avió! I a l’igual que el futbolista, heu d’intentar construir-lo sense mirar les instruccions! Accepteu el repte?

S’ha d’utilitzar un sensor d’inclinació. Enraona i pensa: on creieu que l’han posat per a que no es vegi?

PROGRAMACIÓ

Cal fer dos programes:

  1. Al prémer la tecla A, i per sempre, l’avió s’esperarà fins a estar inclinat cap a dalt, després el motor s’encendrà amb una potència de 10 i sonarà el so número 15.
  2. Al prémer la tecla A, i per sempre, l’avió s’esperarà fins a estar inclinat cap avall, després el motor s’encendrà a una velocitat aleatòria i sonarà el so 16.

Captura

Leer más

Un futbolista molt especial

En la següent activitat crearem un aparell que xuti automàticament una bola de paper quan aquest ho detecti.

Com ja sabeu molt, la gràcia d’aquest exercici és que ho munteu sense instruccions i que ho programeu sense copiar. Accepteu el repte?

Heus aquí un exemple del pichichi… Encara que també us podeu inventar la forma del vostre.

PROGRAMACIÓ

  1. Bloc d’inici
  2. Esperar fins a que detecti la pilota
  3. Assenyalar el sentit de gir del motor
  4. Moure el motor dos segons

Leer más