Efectes de so i música

Els personatges també canvien

Mirem com aprofitar els efectes gràfics aplicats als personatges per simular accions. Fem clic a cada personatge per veure els diferents efectes gràfics:

Pas a pas Fem-ho pas a pas

  • Crea un nou projecte d’Scratch.
  • Fixem-nos que a la categoria Aspecte hi ha més blocs que a la mateixa categoria referida a l’escenari:
    Aspecte
  • Farem un programa en el que un personatge farà desaparèixer a l’altre.
  • Importem dos personatges, per exemple, el drac i el mag:
    Drac Mag
  • Importem un escenari, per exemple el fons del bosc:
    Bosc
  • Programem el mag per fer desaparèixer el drac:
    Programa mag
  • Programem el drac per desaparèixer amb un efecte gràfic:
    Programa drac
  • Programem l’escenari per fer més espectacular l’encanteri del mag:
    Programa fons

Icona repte Repte 1

Modifica el teu projecte de manera que:

  • El drac es vagi fent petit a mesura que va desapareixent
  • Combinem dos efectes gràfics del fons mentre el drac va desapareixent
  • Eliminem el bloc treu els efectes gràfics al final del programa de l’escenari i el canviem pels blocs que calguin per tal d’anar recuperant l’aspecte inicial del fons a poc a poc
  • Afegim una animació al principi on vagin apareixent el mag i el drac

Icona pistaPista: Caldrà que tinguem en compte els temps de cada personatge quan hi incorporem la animació inicial. D’altra banda, quan modifiquem l’aspecte d’un personatge, en algun moment hem de fer que recuperi el seu aspecte inicial per a una nova possible execució del programa.


Afegim més efectes…

Aprofitant el que hem après fins ara, podem fer que, en aquesta escena que estem programant, apareguin algunes estrelles mentre s’executa l’escena principal on el mag fa desaparèixer el drac. Podem fer-ho de dues formes diferents.

Pas a pas Fem-ho pas a pas

  • Importem un nou personatge, l’estrella:
    Estrella
  • Modifiquem la mida de l’estrella fins que tingui la que necessitem al començament del programa. Recordem que això ho podem fer amb l’eina Reduir.
  • Al programa, podem modificar la mida de l’estrella amb el bloc augmenta la mida de la categoria Aspecte, utilitzant valors negatius:
    Augmenta la mida
  • El codi quedaria de la següent forma:
    Estampa l'estrella

Icona repte Repte 2

Seguim treballant sobre el projecte que tenim obert. Afegim un programa que estampi cinc estrelles en punts triats de forma aleatòria.

Icona pistaPista: Per situar un personatge en un punt de l’escenari utilitzem el bloc ves a, on fem referència a les posicions «x» i «y». Per triar aquests punts de forma aleatòria hem d’utilitzar el bloc corresponent de la categoria Operadors:
Nombre a l'atzar

Horitzontalment (les «x»), les estrelles poden aparèixer en qualsevol lloc, per tant posem des de l’extrem esquerre (x=-240) fins l’extrem dret (x=240). Verticalment (les «y»), farem que puguin aparèixer només des de l’extrem superior (y=180) fins allà on hi ha cel (y=85):
Ves a una posició a l'atzar

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.