Scratch amb Makey makey

Aquí teniu el joc acabat. Proveu-lo per veure què haureu de fer avui.

Funciona amb les fletxes esquerra i dreta del teclat.

Avui haureu d’acabar la programació del nostre joc, el cual portarem a la vida real amb Makey Makey la setmana que ve.

Tothom hauria de tenir els 2 personatges que lluitaran, les 2 barres de vida i un fons. Si no ho heu acabat, us deixo fins les 12:45 per fer-ho!

12:45 – Programming time!

Farem que els nostres personatges, al clicar la fletxa esquerra o la fletxa dreta, s’acostin fins l’enemic. Haurem de fer 2 programes per aconseguir això, un amb la bandera amb la posició inicial i un altre amb la fletxa per a que avanci i retrocedeixi.


Recordeu que cada personatge tindrà uns números diferents, així que NO podeu copiar els números de la x i la y perquè aquests corresponen als meus personatges. Per fer-ho bé, seguiu aquests passos:

  1. Col·loquem el personatge allà on volguem que comenci el joc.
  2. Anem a Moviment i arrosseguem els blocs de llisca i de vés al seu lloc.
  3. Arrosseguem el personatge fins a on volem que es mogui (amb el ratolí).
  4. Col·loquem un altre Llisca al principi del programa.

Com sabem si ho hem fet bé? Proveu-ho!

Pistes per corregir-ho, si està malament:

  1. Els números del vés i del segon llisca han de ser els mateixos.
  2. La única diferència entre el llisca d’adalt i el d’abaix és el número de la X, ja que el personatge es mou en horitzontal.

12:55 – Programem les barres

Hem de programar les barres per a que vagin canviant de vestit i que així la vida baixi. És molt senzill:

Comproveu que les fletxes estiguin ben posades, ja que si no li baixarà la vida al personatge que no és!

13:05 – Indiquem qui és el guanyador

Busqueu a Internet imatges per a indicar qui ha guanyat la lluita. Necessitareu 2 imatges, una per cada personatge (pot ser la mateixa posada 2 vegades).

Per programar-ho, torneu al programa de la barra:

Farem que quan la barra arribi a l’últim vestit, envii un missatge a la imatge del guanyador per a que la mostri. El bloc «vestit nr» vol dir «vestit número». A l’altre costat, haureu de posar la quantitat total de vestits que té la vostra barra. Això ho podeu mirar a la finestra «Vestits», fixant-vos en el número petit d’adalt a l’esquerra de l’últim vestit (la barra buida):

13:15 – Fem que surti el missatge del guanyador amb un efecte.

Ja acabeu! Només falta fer aquests programes a la imatge del guanyador, relacionant el missatge de la barra d’abans amb el programa que farà que aparegui la imatge.

Proveu que tot funciona bé. Aprofiteu els últims moments per ajudar a la resta o millorar el joc de la manera que se us acudeixi.

13:25 – Guardem l’Scratch al pen drive. Recordeu de portar cartrons o rotllos de cartrò per fer l’espasa la setmana que ve! No cal apagar els ordinadors.

Bona feina!

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.